top of page
Logo en branding voor Buiten het kader, door Studio Hermine.

Buiten het kader
 

Met veel plezier heb ik de branding van 'Buiten het kader' uitgewerkt. In de kern van 'Buiten het kader' ligt de diepgewortelde overtuiging dat onderwijs afgestemd moet zijn op de unieke talenten van eenieder. Hoewel de ideale situatie zou zijn om dit binnen het reguliere schoolsysteem te verwezenlijken, is er voor sommige jongeren simpelweg extra ondersteuning nodig omdat ze anders leren of denken dan het traditionele kader toelaat. Enya, de inspirerende en drijvende kracht achter dit project, smeedt met scherp inzicht en passie individuele trajecten op maat. Haar doel is om deze jongeren opnieuw te laten schitteren.

Het logo is een visuele vertaling van deze missie. Buiten de begrenzing van het kader schitteren sterren, en het potlood kleurt bewust buiten de lijntjes. Hiermee worden de leerlingen gesymboliseerd, elk op hun eigen unieke en schitterende wijze, terwijl het potlood staat voor Enya, die haar leerlingen op een niet-traditionele, maar gestructureerde en vernieuwende wijze begeleidt.

De kleur paars draagt een diepere betekenis met zich mee. Het is niet zomaar een kleur; het is een tint waarmee Enya zich persoonlijk verbonden voelt, net zoals met haar project 'Buiten het kader'. Deze kleur staat symbool voor passie, creativiteit en individualiteit. Enya zet zich in om niet alleen professioneel betrokken te zijn, maar ook op een persoonlijk niveau. Deze dualiteit van verbinding komt op verschillende manieren tot uiting en draagt bij aan de kracht en authenticiteit van 'Buiten het kader'. Het was een waar genoegen om samen met Enya deze visuele reis te maken en haar missie levendig tot uitdrukking te brengen.

logo design   I   branding   I   drukwerk

bottom of page